Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya a Szolgáltató weboldalán (www.tuzep.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.tuzep.hu/aszf és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: http://www.tuzep.hu/aszf
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, vagy nem természetes személy, amely a Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: A Tüzép.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, amely a Felhasználóval szerződést köt.
Webáruház: A tüzép.hu által üzemeltetett webáruház.
1. Szolgáltató adatai:
Neve |
Tüzép.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság |
|
Székhelye |
8380 Hévíz, Ady Endre utca 4. |
|
Cégjegyzékszáma |
20-09-079136 |
|
Adószáma |
32496413-2-20 |
|
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve |
Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága |
|
A szerződés nyelve |
magyar |
|
Telefonszáma |
+36-20-340-1083 |
|
E-mail címe |
||
Weboldal |
www.tuzep.hu |
|
Ügyfélszolgálat elérhetőségei: |
|
|
Levelezési címe |
1535 Budapest, Pf.: 757/3 |
|
Telefonszáma |
+36-20-340-1083 |
|
Ügyfélszolgálati idő |
hétfőtől-péntekig (munkanapokon) 08:00-17:00 |
|
|
|
|
Panaszügyintézés helye |
||
|
|
|
A tárhely-szolgáltató adatai: |
|
|
Neve |
Shoprenter Kft. |
|
Székhelye |
4028 Debrecen, Kassai út 129. |
|
Cégjegyzékszáma |
09-09-020636 |
|
E-mail címe |
info@shoprenter.hu |
|
Weboldala |
shoprenter.hu |
2. Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (a továbbiakban: Elker. tv.) törvény, valamint a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen ÁSZF 2024. április 30. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya. A megrendelés véglegesítése előtt a Felhasználó köteles megismerni az ÁSZF rendelkezéseit.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. Szerződéskötés feltételei
3.1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a vásárlás/ során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak kizárólag az tuzep.hu oldalon keresztül leadott megrendelésekre vonatkoznak, forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás, illetve az esetlegesen felmerülő logisztikai díjat.
4.2. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges). A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt, azonban minden tőle elvárhatót megtesz a Webáruház tartalmának megbízhatósága érdekében.
A Szolgáltató honlapján keresztül történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató nem felelős a Webáruház használatának következményeként a Felhasználó számítógépében bekövetkezett hibáért, vírus által okozott kárért vagy bármilyen adatvesztésért, továbbá a Felhasználó számítógépéhez, illetve hálózatához való jogosulatlan hozzáférésért vagy bármilyen más harmadik személynek felróható vagy vis maior eseménnyel összefüggő kárért.
4.3. A Szolgáltató a megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, tartalmakat azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges. Az honlapon szereplő esetleges nyilvánvaló hibákért, elírásokért teljes mértékben felelősséget nem vállal, de minden tőle elvárhatót megtesz az információk és tartalom megbízhatósága érdekében.
4.4. Amennyiben a honlapon szereplő információ, tartalom a tudatos fogyasztótól elvárható ésszerű, illetve az adott helyzetben általában elvárható figyelmes és körültekintő eljárás mellett homályosnak, hiányosnak, a termék szokásos piaci értékéhez képest jelentősen alacsonynak vagy ellentmondónak tűnik, úgy javasolt a Szolgáltató ügyfélszolgálatának megkeresése. Ennek elmaradásából eredő hátrányos következményekért a Szolgáltató felelőséget nem vállal.
4.5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.
4.6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére nyilvánvalóan hibás ár kerül a Webáruház felületére, azaz “0” Ft-os vagy “1” Ft-os vagy a termék szokásos piaci értékéhez képest jelentősen alacsony ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot.
4.7. Hibás ár alatt értendő az az ár, amelyen a Szolgáltatónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére A Ptk. alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
4.8. A webáruházon keresztül történő külföldi vásárlás jelenleg nem lehetséges. Külföldre történő rendelési igény esetén az Ügyfélszolgálat ad bővebb felvilágosítást telefonon vagy e-mailben.
4.9. A webáruházban árusított hőszivattyúkat üzembe helyezni csak és kizárólag a hőszivattyú gyártója által kijelölt vagy gyártói jogosultsággal rendelkező személy közreműködésével lehetséges mivel a hőszivattyúk megfelelő üzembe helyezése vagy üzemben tartása más módon nem biztosítható. Ezen szabály megszegése esetén Felhasználók elveszítik a jótállás érvényesítéséhez való jogukat, a szabály megszegéséből eredő károkért sem Szolgáltató, sem gyártó nem vállal felelősséget.
5. Megrendelés menete
5.1. A webáruházban árusított termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a felhasználásra vonatkozó utasításait a kiválasztott termék információs oldaláról lehet megismerni a terméklista oldalon a „Megnézem” gombra kattintással. Részletes gyártói információk a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítások, dokumentációk tartalmazzák.
Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban bármilyen kérdés merül fel, tájékoztatást a Szolgáltató ügyfélszolgálata biztosítja:
5.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás, illetve az egyéb esetlegesen felmerülő logisztikai költségeket. Ezekről pontos és részletes információt a megrendelt termékek, azok mennyisége, kiszállítás helye, a Felhasználó által kiválasztott futárszolgálat figyelembevételével ajánl a rendszer. A weboldalról megrendelhető termékek árainak változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a Szolgáltató részéről már manuálisan is visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.
5.3. Megrendelés feladására a Webáruházban a Kosár használatával van lehetőség. Felhasználó a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával teheti kosárba.
A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a weboldal jobb felső sarkában található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve lehetőség van a Kosárba helyezett termékek eltávolítására a Kosárból, a mennyiség módosítása mellett feltüntetett kuka ikonra történő kattintás segítségével. A Kosár tartalmának véglegesítése a „Tovább a pénztárba” gombra kattintva indítható. A megrendelés leadásához a megjelenő (Kapcsolati adatok) felületen a Felhasználónak minden kötelezőnek jelölt mezőt szükséges kitöltenie a kért adatokkal, különösen a kapcsolattartása, számlázásra és megjegyzésre vonatkozókat, majd a „Következő lépés” gombbal továbbításra kerül a "Szállítási adatok” felületre.
5.4. Megrendelés véglegesítéséhez a Felhasználónak választani kell a kiszállítási opciók közül valamint itt adható meg a kiszállítás időpontja ezen felül a szállítási cím amennyiben az eltér a számlázásnál megadott címtől.
5.5. A kiszállítási feltételek megadását és elfogadását követően a „Következő lépés” gombbal a következő lépésben a fizetési módot tudja kiválasztani, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét. A webáruházban alkalmazott fizetési módokat és azok feltételeit a 6. pont részletezi. A fizetési mód kiválasztását követően a „Összegzés” gombra kattintva egy összegző oldalon ellenőrizhető - a megrendelés feladása előtt - a rendelés valamennyi adata. A Felhasználónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. Módosításra, törlésre csak visszalépéssel van lehetőség.
5.6. A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Tovább a fizetéshez / Megrendelés véglegesítése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát átutalásos fizetés esetén a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget jelent. Ezt követően a „Sikeres megrendelés” összegző oldalra navigálja a felhasználót. Online bankkártyás fizetés esetén a „Tovább a fizetéshez” gombra kattintással történik, ami továbbítja a felhasználót a Simplepay rendszerébe, ahonnan sikeres transzakciót követően a „Sikeres megrendelés” összegző oldalra navigálja a felhasználót.
6. Fizetési feltételek
6.1. Átutalás: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a Díjbekérőben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
6.2. Bankkártyás fizetés online: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. Online bankkártyás fizetés esetén a megrendelés átvétele csak a teljes vételár sikeres fizetése után lehetséges. Az online bankkártyás fizetést kezelő cég az OTP Mobil Kft. (Simplepay)..
Az online bankkártyás fizetés választása esetén a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Megrendelés teljesítése és annak figyelemmel kísérése érdekében a Szolgáltzató továbbítja az OTP Mobil Kft. (Simplepay)felé a Megrendelés azonosítóját és összegét, továbbá a Felhasználó nevét, szállítási, illetve számlázási címét.
A Szolgáltató az online bankkártyás fizetés választására tekintettel, külön díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget nem számít fel, illetve nem állapít meg.
A Szolgáltató részére az OTP Mobil Kft. (Simplepay) biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Mobil Kft. (Simplepay) fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül az OTP Mobil Kft. (Simplepay) által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a Szolgáltató oldalán. A Szolgáltató az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
Online bankkártyás fizetéskor bankkártyás fizetést kezelő cég honlapján megjelölt adatok megadása szükséges.:
6.3. Fizetéssel kapcsolatos egyéb rendelkezések: A termék kifizetésével kapcsolatban a Felhasználó érdekkörében felmerülő összes költség – ide tartozik például a tranzakciós illeték, külföldi banknál vezetett bankszámláról való utalás költsége vagy banki készpénzbefizetés költsége - minden esetben a Felhasználót terheli. A Szolgáltató részéről az ügylet az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: ÁFA tv.). előírásait figyelembe véve, teljesítettnek minősül a bankkártyás fizetés és banki átutalás esetén a termék ellenértékének beérkezésekor;. A termék a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Felhasználó birtokába kerül, azzal termékkel kapcsolatos kárveszély átszáll a Felhasználóra, aki emellett teljes felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába az általa okozott károk tekintetében. Az ÁFA tv. 175. §-ában foglaltaknak megfelelően és a jelen ÁSZF elfogadásával a Felhasználó beleegyezik, hogy Szolgáltató a vásárlásról kizárólag elektronikus számlát állít ki. Az elektronikus számlát e-mailben továbbítja Szolgáltató és/vagy Billingo (adatok) . A Szolgáltató által kiállított elektronikus számla egy adóigazgatási azonosításra alkalmas, az ÁFA tv. és egyéb jogszabályok által szabályozott elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy
a) ha a Felhasználó természetes személyként vásárol, akkor nem utalhat céges bankszámlaszámról, illetve, ha egy Felhasználó cégként vásárol, akkor nem utalhat természetes személy tulajdonában lévő bankszámlaszámról, az ezzel kapcsolatos felelősség minden esetben a Felhasználót terheli.
7. Házhozszállítás és személyes átvétel feltételei
7.1. Szolgáltató a házhozszállítást Magyarország teljes területén az alábbi futárszolgálatok közreműködésével teljesíti:
a) MPL Magyar Posta Logisztika Kft. (bővebb információ: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites),
b) GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (bővebb információ: https://gls-group.com/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek),
c) DHL Express Magyarország Szállítmányozó és Szolgáltató Kft. (bővebb információ: https://dhlexpress.hu/hu/dhl-express-altalanos-szerzodesi-feltetelek),
d) First Green Logistics Kft., mint Szolgáltatói futár.
7.2. A Szolgáltató a megrendelt termék kiszállítását a teljes vételár megfizetését követően Felhasználó által jóváhagyott, „Megrendelés visszaigazolása” e-mail-ben foglalt Futár szolgáltatóval és szállítási határidővel valósítja meg. A Webáruházban történő megrendelések kiszállításáért a megrendelés összegétől, mennyiségétől, illetve a szállítás helyétől függő szállítási díjat, illetve esetenként raklap és logisztikai díjat kell megfizetni. A raklap díja visszatérítésre kerül, amennyiben a Felhasználó 6 hónapon belül Szolgáltató telephelyére visszaszállítja, a raklap sérülésmentes, és a Felhasználó számlával vagy szállítólevéllel igazolni tudja, hogy a Szolgáltatótól származik.
7.3. A várható szállítási időről a szállítás megvalósítása előtt elsődlegesen e-mail útján, másodlagosan telefonon, harmadlagosan pedig sms útján tájékoztatja a Felhasználót az érintett Futárszolgálat. Amennyiben az előzetesen jelzett szállítási idő előreláthatólag nem tartható be, Szolgáltató Felhasználót elsődlegesen e-mail útján, másodlagosan telefonon, harmadlagosan pedig sms útján, soron kívül tájékoztatja a szállítás várható idejének megjelölésével. Amennyiben a szállítás idejének módosulását Szolgáltató ilyen módon előre jelzi, akkor a szállítás nem minősül késedelmesnek.
7.4. Felhasználó kifejezetten vállalja, hogy az általa megjelölt szállítási címen ő maga átveszi a küldeményt, vagy más olyan személy, aki átvételi jogosultságának igazolására be tudja mutatni a rendelést igazoló e-mail-t, vagy rendelés számot a futárszolgáltatónak.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a kiszállítás kétszer sikertelen, vagy a megküldött „Megrendelés visszaigazolás” e-mail beérkezésétől számított 2 héten belüli időpontot a kiszállításra nem tud megjelölni a Felhasználó, a Szolgáltató jogosult a rendelést törölni és a Szerződéstől elállni. A Felhasználó által ilyen okból át nem vett termékeket a Futárszolgálat visszaszállítja Szolgáltatóhoz, mely számára plusz költséget jelent. Emiatt ilyen esetekben a termékek már esetlegesen kifizetett ára visszatérítésre kerül és a Szolgáltató jogosult eldönteni, hogy a szállítási, illetve az esetlegesen felmerülő logisztikai költség levonásra kerül-e a visszatérítendő összegből vagy sem.
7.5. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik, jellemzően 8-16 óra között. A kiszállítás csak szilárd útburkolat esetén lehetséges. A szállítmány lerakodása telekhatáron történik, egyéb helyre (pl. emeletre) történő mozgatása – a futárszolgálat eltérő üzletszabályzata hiányában – a Felhasználó feladata.
7.6. Amennyiben Szolgáltatói futárszolgálatot, vesz igénybe a Fogyasztó, az általa megjelölt szállítási címre történő bevitelt is vállalja a Szolgáltató.
7.7. Amennyiben Szolgáltatói futárszolgálatot vesz igénybe a Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó, az általa megjelölt szállítási címre történő kiszállítást igen, de a lerakódást nem vállalja a Szolgáltató.
8. Szerződés létrejötte
8.1. Felhasználó a saját adatait a Webáruház pénztár felületén rögzítheti, és tetszőlegesen szerkesztheti azokat, a megrendelés véglegesítését és a fizetési folyamat megkezdését megelőzően.
8.2. Egyedi igényeket e-mail-ben, illetve a megrendelés „Megjegyzés” rovatát kitöltve van lehetőséget leadni a Felhasználónak. Az adatok megadását, ellenőrzését követően Felhasználó a „Megrendelem” gombra kattintva tudja érvényesíteni, elküldeni a megrendelését. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
8.3. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. A rendelés leadása után e-mailen tudja kérni a Felhasználó a hibák javítását.
8.4. Felhasználó a megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap. Amennyiben a visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
8.5. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja/vásárlása során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
9. A megrendelések feldolgozása és teljesítése
9.1. A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik, az ezt követően leadott megrendelések feldolgozására az azt követő munkanapon kerül sor. A szerződés alapján a Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.
9.2. Ha Szolgáltató vállalja a termék Felhasználóhoz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Felhasználóra, amikor a Felhasználó, vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a futárnak történő átadáskor átszáll a Felhasználóra, ha a futárt a Felhasználó bízta meg, feltéve, hogy a futárt nem az eladó ajánlotta.
9.3. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt megjelölni. Ha Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni.
9.4. Felhasználó a póthatáridő meghatározása nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
- a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
- a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
9.5. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget 30 napon belül visszatéríteni.
10. Elállási jog
10.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
10.2. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
10.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.
10.4. A Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
10.5. Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
10.6. Felhasználó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat minta útján. Az Elállási nyilatkozat itt is letölthető.
10.7. Az elállási jog gyakorlására a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakában, illetve a termék Fogyasztó, vagy az általa megbízott harmadik személy által történt átvételétől számított 14. napjáig van lehetősége a Fogyasztóknak.
10.8. A Szolgáltatónak az utánvétellel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségét Fogyasztónak kell viselnie, Szolgáltató nem vállalja ennek a költségnek a viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
10.9. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.
10.10. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát, ha
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztó sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
10.11. Szolgáltató az elállási nyilatkozat beérkezését, illetve a termék sértetlen visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb a termék visszaérkezést és elállás tudomásszerzésétől számított 30 (harminc) napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
10.12. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését 14 (tizennégy) napon belül megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
10.13. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználó semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
10.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
10.15. Fogyasztó köteles a 14 (tizennégy) napos visszaküldési határidőt tartani, az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 (tizennégy) napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Átvételi pontján (2051 Biatorbágy, Tormásrét utca 16 hrsz.: 7721/22) leadni.
10.16. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
10.17. Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
10.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!
10.19. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
10.20. Amennyiben a szerződéshez a Felhasználó kölcsönszerződést is kötött, és él az elállási jogával, ez a kölcsönszerződést is megszünteti. A Felhasználó a Tüzép.hu-nak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a Felhasználótól kamat vagy egyéb költség sem követelhető.
10.21. Az elállási jog csak a Ptk. szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
10.22. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el, azonban a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja.
10.1. Elállási jog gyakorlásának a menete:
10.1.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
10.1.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
10.1.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 (tizennégy) napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
10.1.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
10.1.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 (tizennégy) napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
11. Jótállás, szavatosság
11.1. Hibás teljesítés
11.1.1. A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
11.1.2. Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
11.1.3. Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
11.2. Kellékszavatosság
11.2.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
11.2.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
11.2.3. A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
11.2.4. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
11.2.5. A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
11.2.6. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval.
11.2.7. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.
11.2.8. A Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
11.2.9. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
11.2.10. A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatóhoz címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
11.2.11. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
11.2.12. Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a Szolgáltatónak 30 (harminc) napon belül vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
11.2.13. Felhasználó (ha Fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni.
11.2.14. Ha a Felhasználó nem minősül Fogyasztónak, azaz a Felhasználó a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretén belül adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1 (egy) éven belül elévül. Amennyiben a jogosult igényét menthető okból nem tudta érvényesíteni, abban az esetben a szavatossági jogokat a teljesítéstől számított 1 (egy) éven belül tudja érvényesíteni. Amennyiben a Felhasználó nem minősül fogyasztónak, akkor a kellékszavatossági jog a teljesítéstől számított 1 (egy) éven belül érvényesíthető.
11.2.15. Amennyiben a Felhasználó Fogyasztó, azaz kereskedelmi vagy szakmai tevékenységén kívül köti meg a szerződést, a teljesítés időpontjától számított 2 (kettő) éves határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Amennyiben a szerződés tárgya használt dolog, a szavatosság ideje 1 (egy) év.
11.2.16. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.
11.2.17. Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
11.2.18. A teljesítéstől számított 1 (egy) éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
11.3. Termékszavatosság
11.3.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
11.3.2. Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
11.3.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
11.3.4. Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
11.3.5. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
11.3.6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
11.3.7. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
11.4. Jótállás
11.4.1. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a Felhasználó Fogyasztónak minősül.
11.4.2. A jótállás időtartama
b) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (kettő) év,
c) 250 000 forint eladási ár felett 3 (három) év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, kivéve a fogyasztási cikk kijavítása esetén. Ebben az esetben a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
11.4.3. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy - távollévők között kötött szerződés esetén - legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a Fogyasztó részére. A Fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A Szolgáltató a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a Fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.
11.4.4. Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
11.4.5. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
11.4.6. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
11.4.7. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
11.4.8. A Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
11.4.9. Ha kiderül, hogy nem javítható a termék:
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
11.4.10. Ha negyedszer is elromlik a termék:
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
11.4.11. Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani:
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30 (harmincadik) napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a 30 (harmincnapos) határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a 30 (harmincnapos) kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
11.4.12. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
11.4.13. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
11.4.14. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
12. A szavatossági igény esetén történő eljárás
12.1. Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.
12.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával, illetve jótállási jeggyel).
12.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
12.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
12.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
12.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót.
12.7. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
13. Vegyes rendelkezések
13.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
13.2. A Szolgáltató nem felel a vis maiorból (természeti katasztrófák, háború, forradalom, felkelés, közlekedési útvonal lezárása, behozatali-kiviteli tilalmak, devizakorlátozások, embargó, bojkott, a szerződésszerű teljesítést lehetetlenné tevő súlyos üzemzavarok) eredő, vagy egyéb olyan károkért, melyekkel összefüggésben bizonyítja, hogy azt ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény okozta, és amely körülményekkel kapcsolatban nem volt elvárható, hogy azt a Szolgáltató elkerülje vagy az így bekövetkező kárt elhárítsa.
13.3. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
13.4. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
13.5. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
13.6. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webáruháza Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül úgy a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 26. § (1) bekezdése alapján a Felhasználóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Felhasználó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
13.7. Szolgáltató a webáruházában található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
13.8. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
13.9. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletnek.
14. Panaszkezelés rendje
14.1. A Webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a Szolgáltató ügyfélszolgálatának telefonos elérhetőségén, illetve e-mail címén, vagy levél útján is benyújthatja.
14.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
14.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 (harminc) napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három) évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
14.4. A panasz elutasítása esetén Felhasználó panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
14.5. A Felhasználó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
14.6. A Felhasználónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
14.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Felhasználói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a Felhasználói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a Felhasználói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Felhasználó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Felhasználót megillető jogokkal és a Felhasználót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
14.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló Felhasználói jogvita esetén az eljárásra kizárólag fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
14.9. A Felhasználó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Felhasználó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr.
14.10. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul, amit a békéltető testület elnökéhez írásban kell benyújtani.
14.11. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében az értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül a fogyasztói igények jogosságairól és az ügy körülményeiről (a továbbiakban: válaszirat), valamint a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadásáról szóló nyilatkozatát köteles megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. A válasziratban meg kell jelölni az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, valamint csatolni az okiratokat (ezek másolatát), amelyeket artalmára bizonyítékként hivatkozik. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Felhasználó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
14.12. Amennyiben a Felhasználó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Felhasználónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
14.13. A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
15. Szerzői jogok
15.1. Az tuzep.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a tuzep.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
15.2. A tuzep.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
15.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
15.4. Tilos a tuzep.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az tuzep.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
15.5. A tuzep.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
15.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő Felhasználóre hárítja.
16. Adatvédelem
16.1 A weboldali adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://tuzep.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-44
Budapest, 2024.05.08.