Termékkategóriák

Fizetés, szállítás

Fizetés:

Webáruházunkban jelenleg két fizetési mód: átutalás vagy bankkártyás online fizetés közül választhat.

1.) Átutalás

Amennyiben a megrendelt termékek fizetését átutalással szeretné teljesíteni, cégünk megküldi Ön számára a hivatalos Díjbekérőt. Önnek a megrendelt termékek ellenértékét a Díjbekérőben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg a jóváírását követően jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

2.) Bankkártyás fizetés online:

Lehetősége van a rendelés értékét online, bankkártyával fizetni. Online bankkártyás fizetés esetén a megrendelés átvétele csak a teljes vételár sikeres fizetése után lehetséges. Az online bankkártyás fizetést kezelő cége a Tüzép.hu Kft.

Online bankkártyás fizetéssel elfogadható bankkártyák:

  • MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
  • Visa, Visa Electron
  • American Express (dombornyomott)
  • Electron (nem dombornyomott): Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Electron kártyádat kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, természetesen fizethetsz kártyáddal a weboldalunkon. Pontos információért, kérjük, fordulj a kártyádat kibocsátó bankhoz.
  • Revolut

 

Kiszállítás:

A házhozszállítás a Tüzép.hu flottával, illetve teljes Magyarország területén az MPL futárszolgálat, a GLS futárszolgálat és a DPD futárszolgálat közreműködésével történik. Az egyes futárszolgálatok szállítási feltételeiről részletesen írunk a továbbiakban.

Az időzíthető szállítás érdekében javasoljuk a Tüzép.hu flotta választását házhozszállítás esetében. Csapatunk az Ön által meghatározott időpontban, pontosan érkezik a termékekkel.

A megrendelt termék kiszállítása a teljes vételár megfizetését követően az Ön által jóváhagyott, „Megrendelés visszaigazolása” e-mail-ben foglalt Futár szolgáltatóval történik. A Webáruházban történő megrendelések kiszállításáért a megrendelés összegétől, mennyiségétől, illetve a szállítás helyétől függő szállítási díjat, illetve esetenként raklap és logisztikai díjat kell megfizetni. A raklap díja visszatérítésre kerül, amennyiben Ön 6 hónapon belül Szolgáltató telephelyére visszaszállítja, a raklap sérülésmentes, és Ön számlával vagy szállítólevéllel igazolni tudja, hogy a Szolgáltatótól származik.

A fuvarozó a kézbesítést megelőzően kapcsolatba lép Önnel, SMS-ben vagy E-mailben tájékoztatást ad a várható kiszállítás dátumáról és időintervallumáról.

A házhozszállítás hétköznaponként 8:00 óra és 20:00 óra között kerül teljesítésre.

Szállítási költséget igénylő megrendeléseink esetében minimum 3000 Ft szállítási díjat számolunk fel, de ez az érték változhat rendelésenként.

 

Tüzép flotta szállítási feltételek:

A Tüzép.hu Kft. saját flottás  kiszállítását a First Green Logistic Kft. végzi.

Jogszabály eltérő rendelkezése vagy a Felek eltérő megállapodása hiányában – a Címzett részére a Feladó által meghatározott magyarországi címre történik. A Küldemény címe az a cím, amelyet a vásárló a valóságnak megfelelően pontosan és minden adatra kiterjedően feltüntetett a megrendelésnél, és a feladó a küldeményen, annak csomagolásán vagy ahhoz tartozó csomagcímkén. Amennyiben a vásárló a címet nem pontosan adja meg (pl. emelet, ajtó hiányzik), úgy felel minden ebből eredő kárért, valamint azért, ha a Szolgáltató a Küldeményt ezen okból kifolyólag kézbesíteni nem tudja.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a házhozszállítás esetén cégünknek lehetősége van a küldemény felvételét, szállítását, vagy kézi erővel történő mozgatását megtagadni, amennyiben azt a körülmények vagy a helyszín nem teszi lehetővé, illetve az munka- és vagyonbiztonsági kockázattal jár.

Ilyen esetnek minősül többek között:

  • Ha a rendeltetési hely (ahova a termék lerakását a címzett kéri) és a szállító járművel megközelíthető legközelebbi parkoló között több, mint 30 méter távolság van.

  • Az ingatlan megközelítése a küldemény kézi mozgatásával az útviszonyok miatt nem lehetséges, vagy munka, illetve vagyonvédelmi okok miatt kockázatos.

  • Lépcsőn történő szállítás esetén a lépcső bármilyen okból balesetveszélyes (pl. nincs korlát, a lépő felület, lépő magasság eltér a szabványostól; lépcső felülete csúszós stb…), illetve amennyiben a lépcső adottságainál fogva (szűk; a küldeménnyel nem lehet elfordulni; az elforduláshoz a küldeményt derékmagasság fölé kellene emelni stb…) alkalmatlan a biztonságos szállításra.

  • Lakótéren belüli mozgatás esetén a rendeltetési hely megközelítése bármilyen okból balesetveszélyes és vagyonvédelmi okok miatt kockázatos.

  • Küldemény csomagolt állapotban ajtónyíláson nem fér be, vagy a lakótéren belül nem mozgatható.

A megrendelt termékek épségét, mennyiségét az átadás-átvételkor kérjük ellenőrizni. Az átadás-átvételkor van lehetőség az esetleges teljesítési hibákkal, észrevételekkel kapcsolatban megjegyzést tenni a szállítást végző sofőrnél jegyzőkönyvben írásban. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni. A szállításkor felmerülő akadályoztatás elbírálásában a szállítást végző sofőr az illetékes személy, tehát ha nem közelíthető meg a rakodási helyszín, vagy csak a jármű esetleges sérülésével járna a rakodási hely megközelítése, abban az esetben a sofőr jelöl meg új rakodási területet amit a vevő köteles tudomásul venni. Amennyiben ezen körülmények a kiszállítási címen állnak fenn, akkor a kiszállítás teljesítettnek minősül akkor is, ha a fent részletezettek, vagy egyéb akadályozó körülmények okán a küldeményt a szállítók nem juttatják el a megbízáskor megadott címen lévő kiszállítási címre, illetve rendeltetési helyre.

Megrendelésenként a súly és térfogat maximalizált – 700 kg és 8 m3!

Sikertelen kézbesítés esetén a korábban kifizetett szállítási költségből történő újbóli kiszállításra nincs lehetőség!

Raktárunktól 100km-es távolság felett, egyedi díjszabást alkalmazunk a szállítandó termék súlya és terjedelme, illetve a pontos távolság figyelembevételével. A szállítási útvonal tervezésekor figyelembe vesszük a szállítási cím és telephelyünk közti útvonalon érvényes súly és magasság korlátozásokat, ezért az útvonal hossza és a fuvarköltség jelentősen eltérhet a fentiektől! Amennyiben behajtási engedély szükséges a megjelölt címre azt a megrendelő köteles jeleznie a szállítás előtt!

GLS szállítási feltételek:

A Küldemények kézbesítése

Jogszabály eltérő rendelkezése vagy a Felek eltérő megállapodása hiányában – a Címzett részére a Feladó által meghatározott magyarországi címre történik. A Küldemény címe az a cím, amelyet a vásárló a valóságnak megfelelően pontosan és minden adatra kiterjedően feltüntetett a megrendelésnél, és a feladó a küldeményen, annak csomagolásán vagy ahhoz tartozó csomagcímkén. Amennyiben a vásárló a címet nem pontosan adja meg (pl. emelet, ajtó hiányzik), úgy felel minden ebből eredő kárért, valamint azért, ha a Szolgáltató a Küldeményt ezen okból kifolyólag kézbesíteni nem tudja.

A címzett felelős a címhely biztonságos megközelíthetőségéért, ideértve a címhelyen belül található rendeltetési helyet is, továbbá azért, hogy a Küldemények átvételét a címen a kézbesítés időpontjában biztosítsa. Szolgáltató a Küldemények kézbesítését (ideértve a sikertelen első kézbesítést követő második kézbesítési kísérletet is) munkanapokon 8-17 óra között kísérli meg. Ezen időponttól kizárólag a Szolgáltató kifejezett hozzájárulása esetében lehet eltérni. A címhely illetve a rendeltetési hely abban az esetben közelíthető meg biztonságosan, ha  a címhely közúton tehergépjárművel megközelíthető;  a tehergépjármű parkolása a címhelytől számított maximum 50 méteren belül a Küldemény felpakolásáig tartó időtartamban folyamatosan biztosított;  a Küldemények mozgatása két ember által biztonságosan kivitelezhető a helyszínen (ideértve a rendeltetési helyet is), amennyiben  a futárok élete, testi épsége, egészsége nem veszélyeztetett. Ha a címzett a fenti kötelezettségének nem tesz eleget, továbbá amennyiben a személyes kézbesítés veszélyeztetné a kézbesítést végző testi épségét, valamint a vagyonbiztonságot, úgy a Szolgáltató a Küldeményt a címhely előtt vagy amennyiben a rendeltetési hely nem felel meg a fenti kritériumoknak, úgy a címhelyen bárhol elhelyezheti a címzett jelenlétében, vagy visszaszállítja a Depóba, ez utóbbiról a címzettet tájékoztatja. A gépkocsivezető a kézbesítéskor 10 perc időtartamot meghaladóan nem várakoztatható, várakoztatás esetén a kézbesítés megszakítható.

A kézbesítés menete 

A Küldemények kézbesítésének napján a futár megkísérli a címzett felhívását (telefonos előértesítés), és egyezteti a Küldemény aznapi kiszállítását. Amennyiben a címzett számára az adott napon történő kiszállítás nem felel meg, úgy a futár aznap a Küldeményt nem szállítja ki a címzett részére. Amennyiben a futár a címzettet nem tudja elérni, úgy a Szolgáltató a Küldeményt aznap megkísérli kiszállítani. A Küldeményeket a Szolgáltató a címzett által a címen megjelölt rendeltetési helyig (azaz nemcsak az ajtóig) szállítja. Szolgáltató jogosult megtagadni a Küldemény rendeltetési helyre történő szállítását, amennyiben a címen a Küldemény biztonságosan nem szállítható (pl. mert méretei miatt nem fér el), továbbá amennyiben a rendeltetési hely nem felel meg a címhelyre vonatkozó fenti követelményeknek. Az átvételkor a címzettnek joga van a Küldeményt felbontani és a sérülésmentességet ellenőrizni. Az esetleges sérülésről a Felek jegyzőkönyvet vesznek fel, illetve szükség esetében a futár a sérülésről fényképeket készít. Amennyiben a Küldeményen nincs sérülés, úgy a címzett azt átveszi, oly módon, hogy a szkennerben a kézbesítési igazolást aláírásával látja el. Az aláírást rögzítő technikai eszközzel felvett aláírás képét is tartalmazó elektronikus dokumentum (POD) az ellenkező bizonyításáig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy a Küldeményt a jogosult átvevő sérülésmentesen átvette.

Amennyiben a címzett a Küldeményt sérülésmentesen az előbb írtak szerint átvette, úgy utóbb nem hivatkozhat arra, hogy a Küldemény sérült volt. Mindemellett arra tekintettel, hogy a Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Küldemény tartalmát, így az Áru átvételét/sérülésmentességét ellenőrizze, így a címzett terhére esik annak ténye, hogy ezt az átvételkor nem ellenőrizte, így a Küldemény/Áru károsodása, sérülése, elvesztése csak az átvételt követően vált számára ismertté. Az írni nem tudó, vagy az írásban akadályozott személy részére Szolgáltató nagykorú tanú jelenlétében kézbesít. A tanú a kézbesítési okiraton saját nevét írja alá.   

Küldemény kézbesíthetetlensége esetében irányadó eljárás 

Szolgáltatón kívül álló okból kézbesíthetetlen a Küldemény a címzett részére, ha

  • a) a Küldemény címzése vagy címe nem megfelelő, vagy a cím nem létező, továbbá, ha a címhely azonosításra nem alkalmas, vagy az nem egyértelmű, 

  • b) a Címzett a címen nem ismert

  • c) a címzett vagy egyéb jogosult átvevő nem tartózkodott a címen a kézbesítés napján,

  • d) a címzett az átvételt megtagadta,

  • e) a címzett a címről elköltözött,

  • f) természetes személy címzett elhunyt vagy szervezet esetében megszűnt. Amennyiben a Szolgáltató a Küldeményt azért nem tudta kézbesíteni, mert a címzett vagy az egyéb jogosult átvevő nem tartózkodott a kézbesítés napján a címen, úgy külön díj felszámítása nélkül még egy alkalommal Szolgáltató megkísérli a Küldemény kiszállítását. A kiszállítás új időpontját a Szolgáltató a címzettel – ennek hiányában -a feladóval egyezteti.

Az a), b) és e) pontban írt esetben a Szolgáltató értesíti a feladót, és egyeztet a Küldemény címzésének vagy a címzett személyének pontosítása érdekében. Amennyiben a fenti intézkedések ellenére a Küldeményt a Szolgáltató rajtakívülálló okból nem tudta kézbesíteni, vagy amennyiben a címzett az átvételt megtagadta, úgy a Szolgáltató a Küldeményt a Depóba vagy a GLS XXL HUB-ba szállítja, és a feladót ennek tényéről értesíti. A Küldemény elszállításáról a feladó köteles gondoskodni. A feladó viseli a sikertelen kézbesítés miatt a Küldemény visszaszállításával illetve tárolásával kapcsolatos költségeket, melynek összege a Felek eltérő megállapodásának hiányában a GLS XXL Service díjával egyezik meg, melyet a Szolgáltató jogosult a feladóval szemben érvényesíteni.

Kézbesítés jogi személy, szervezet részére: 

A jogi személy és egyéb szervezet számára címzett küldeménynek tekinthető a küldemény akkor is, ha a címzésben a szervezet neve vagy címe mellett valamely természetes személy neve is fel van tüntetve. Szervezet címére érkezett Küldemény akkor kézbesíthető személyes átadással, ha a szervezet az általa használt, címként feltüntethető ingatlanon gondoskodik a képviselő elérhetőségéről. A szervezet képviselőjét jogosultnak kell tekinteni a szervezet számára érkezett Küldemények átvételére. Ilyen személynek minősülnek az alábbi személyek meghatalmazás nélkül is:

a) a szervezet vezetője, valamint – meghatalmazás nélkül – a kézbesítési megbízott, a kézbesítési ügygondnok, a felszámoló és a végelszámoló;

b) a szervezet üzlethelyiségében vagy az ügyfélforgalom számára nyitva álló egyéb helyiségében történő kézbesítés során a szervezet által foglalkoztatott munkavállaló vagy tag,

c) amennyiben a szervezet postázó helyiséget működtet, az ott foglalkoztatott természetes személy,

d) amennyiben a szervezet recepciót működtet, az ott foglalkoztatott természetes személy.

e) a szervezet azon munkavállalója, aki nem minősül a fentiekben foglalt képviselőnek, és akit a Szolgáltató – alkalmi átvevőként – a Küldemények átvételére jogosultnak tekint.  További információért keresse fel a GLS weboldalát: https://gls-group.com/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek/ ; https://gls-group.com/HU/hu/gls-xxl/

 

DHL szállítási feltételek:

A DHL Általános Szerződési Feltételei az alábbi linken keresztül érhetőek el:

Az árak HUF értendő nettó díjak.

● A DHL Express fenntartja a jogot, hogy alapár listáját és zóna szerkezetét minden év január 1-jével megváltoztassa.

● Volumetrikus súly (kg) = hosszúság x szélesség x magasság (cm3) / 5000

● A szállítási díj mellett a küldeményre értéknövelt szolgáltatások és felárak vonatkozhatnak, melyeket a DHL Express mindenkor érvényes díjszabása határoz meg, amely elérhető a www.dhl.hu honlapon.

● Teljes díjszabásuk megtekinthető a www.dhl.hu honlapon.

● A DHL Express nem vállalja azon küldemények felvételét , melyek súlya meghaladja az 3000 kg-ot, illetve amelyek 300 kg súlyt vagy 300 cm hosszúságot meghaladó csomagot tartalmaznak. A küldemény csomagolása emellett meg kell hogy feleljen a www.dhl.com-on található csomagolási előírásoknak. 

A DHL jogosult visszautasítani a Küldeményt, ha:

  • amennyiben teljes lőfegyvereket, lőszert, robbanóanyagokat, robbanószerkezeteket vagy próbadarabokat, légfegyvereket, fegyverek másolatát vagy utánzatát; hamis árukat; készpénzt; bármely nemesfémből készült rudat; élő állatot, tiltott állati testrészeket vagy maradványokat (pl. elefántcsontot); emberi maradványokat vagy hamvakat; megmunkált drágaköveket vagy féldrágaköveket; marihuánát és annak származékait; illetve illegális árukat, narkotikumokat, vagy más illegális szereket tartalmaz,

  • amennyiben a benne lévő árukat az ADR (a veszélyes áruk európai közúti szállításáról szóló rendelet) vagy az IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség), az ICAO (Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet) vagy más egyéb szervezet veszélyes anyagnak, árunak, tiltott vagy korlátozott árucikknek minősíti („Veszélyes Áruk”),

  • valamely más olyan tételt tartalmaz, amelyet a DHL nem tud biztonságosan vagy törvényesen szállítani,

  • a cím helytelen, vagy nincs megfelelően feltüntetve, vagy a küldemény csomagolása hibás vagy nem megfelelő, és emiatt a küldemény normál kezelése mellett nem biztosítható a biztonságos szállítás,

  • A Feladó, a Címzett vagy bármely más fél, aki közvetlenül vagy közvetett módon érdekelt a Küldemény vonatkozásában bármely alkalmazandó szankciós listán tiltott vagy korlátozott félként kerül feltüntetésre.

A Küldemények nem szállíthatók postafiókokba vagy postai irányítószámokra. A Küldeményeket a Címzett Feladó által megadott címére szállítják, de nem feltétlenül személyesen a Címzettnek. A központi fogadó területtel rendelkező címek esetében az említett területre szállítják a Küldeményeket.

A DHL értesítheti a Címzettet abban az esetben, ha a Küldemény hamarosan kézbesítésre kerül, vagy, ha a Küldemény kézbesítése sikertelen volt. A Címzettnek alternatív kézbesítési lehetőségeket is kínálhatnak, pl. egy másik napon történő kézbesítést, aláírás nélküli kézbesítést, átirányítást vagy DHL Csomagponton történő átvételt.

Amennyiben a Küldemény a 2. bekezdés értelmében fuvarozásból kizárt küldeménynek minősül, a vámvizsgálat szempontjából alulértékelték, a Címzett az ésszerűség alapján nem azonosítható vagy a helye nem állapítható meg, vagy a Címzett nem veszi át a küldeményt, nem fizeti meg a vámokat vagy a Küldeménnyel járó egyéb díjakat, a DHL minden tőle elvárható erőfeszítést megtesz a Küldemény Feladónak való visszaküldése érdekében. Ennek költségét a Feladó fedezi. Amennyiben a Küldemény visszaküldése nem lehetséges, a Küldemény szabadon átruházható, elhagyható, értékesíthető, és szabadon lehet rendelkezni róla anélkül, hogy a Feladónak vagy bárki másnak felelőssége keletkezne emiatt. A DHL-nek jogában áll bármely Küldeményt megsemmisíteni, amennyiben a Küldemény Feladó részére történő visszaküldését valamely jogszabály vagy bűnüldözési szerv részben vagy egészben megakadályozza, illetve amennyiben a Küldemény Veszélyes Árukat tartalmaz.

A DHL szállítási díjait az egyes darabok tényleges súlya és térfogatsúlya közül a magasabb érték alapján számolják ki. A számítás alátámasztása céljából a DHL minden darab súlyát és méretét újra lemérheti.

MPL szállítási feltételek:

A házhoz szállított küldeményeknél két alkalommal kíséreljük meg a kézbesítést. Ha a

címzett a két kísérlet ellenére sem tudta átvenni a csomagot – a piacon jelenleg egyedüliként - további átvételi lehetőséget biztosítunk a címzetthez legközelebbi postahelyen az 5 munkanapos őrzési idő alatt. Az MPL Általános Szerződési Feltételei az alábbi linken érhető el: https://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_ASZF03_1_es_fuggelek.pdf

MPL szolgáltatás ismertetése:

Az MPL üzleti csomag a Magyar Posta Zrt. (a továbbiakban: MPL) belföldi, nem egyetemes csomagszolgáltatása. A szolgáltatás ÁFA köteles. A szolgáltatás fajtája szerint lehet postai, fuvarozási, illetve postai és fuvarozási szolgáltatás is. A postai szolgáltatás feltételeit (40 kg alatti küldeményekre vonatkozóan) a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban PSZ ÁSZF, vagy ÁSZF), a fuvarozási szolgáltatás feltételeit (40 kg feletti küldeményekre vonatkozóan) az az MPL Üzleti csomag fuvarozási szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban ÁSZF) tartalmazza.

A küldemények tömeg- és méret határait az ÁSZF határozza meg. Az MPL ellenőrzi a küldeményen megjelölt tömeget, illetve a méret alapján történő kezelési módot (pl.: terjedelmes). Amennyiben a küldemény MPL által mért tömege nem egyezik meg a feladó által feltüntetett tömeggel, és a küldemény tömege nem lépi át a maximális tömeghatárt, az MPL folytatja a küldemény szállítását, de a díjszámításnál az MPL által mért tömeg és méret lesz az irányadó.

A küldemény címezhető címhelyre, telephelyre, raktárbérleti címre. Alternatív csomagátvételi lehetőségként a küldemény Postán maradóként akár postahelyre is címezhető, vagy közvetlenül PostaPontra, Csomagautomatába is küldhető. A küldeményen feladóként és címzettként csak belföldi címet lehet feltüntetni, postafiókot nem lehet megjelölni. 

Kézbesítés:

  • Házhoz kézbesítésnél: Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.

  • Kézbesítés PostaPontra: A Postára (Postán maradóként) vagy Partner PostaPontra címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely 5 munkanap lehet. A Postán maradóként feladott küldemények átvétele a posták nyitvatartási idejében lehetséges. Több, mint 180 postánál - külön díj felszámítása nélkül – a hétvégi nyitvatartási rend miatt szombaton is átvehetők a pénteken 1 munkanapos időgaranciával feladott csomagok.

Kézbesítés Csomagautomatára: Csomagautomatára címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára és e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről, mely az üzenet kézbesítését követő 2 munkanap. A legtöbb automata a hét minden napján, 0-24 órában hozzáférhető. A csomag az üzenetben kapott azonosító kóddal, várakozás nélkül kivehető az automatából. Amennyiben a csomag árufizetés többletszolgáltatással került feladásra, a csomag átvételéhez a címzettnek az automatánál

bankkártyával kell rendeznie az árufizetés összegét. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik. Ha a csomagot a 2 munkanapos határidő alatt nem vették át, a küldeményt az MPL beszállítja a postára. Ekkor a címzett SMS-ben és e-mail-ben újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át (a feladó megjelölése szerint 5 munkanap áll rendelkezésére). 

A címzett kérheti a csomag ismételt házhoz kézbesítését. Ezt az MPL díj ellenében látja el a sikertelen kézbesítési kísérlet miatt letétbe helyezett és a postán maradóra címzett küldemények vonatkozásában.